Van noord Thailand naar Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Natasja Laat - WaarBenJij.nu Van noord Thailand naar Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Natasja Laat - WaarBenJij.nu

Van noord Thailand naar Laos

Blijf op de hoogte en volg Natasja

05 Februari 2016 | Laos, Luang Prabang

De laatste dagen (week..) waren redelijk vol dus weinig kunnen schrijven. Ik heb vorige week dinsdag op woensdag de nachttrein genomen naar Chiang Mai, op zich prima te doen en schoner dan die ik in China heb meegemaakt. Ik zat in een hokje met drie andere gezellige mensen uit Noorwegen en Zweden. Ik kwam sochtends vroeg aan en heb smiddags gemeet met Loes vanuit Bangkok en Isabelle die ik ook in Bangkok had leren kennen. Samen met hun de zelfde dag scooters gehuurd en de bergen in gegaan naar een tempel. Savonds met Isabelle even een drankje gedaan bij Zoe's. De volgende dag weer met Isabelle en een ander Nederlands meisje afgesproken de tempels in het stadje een beetje te gaan bekijken. Ik moet zeggen dat ik toen onderhand de tempels wel een beetje gezien had. Het is allemaal heel mooi alleen het zijn er zo veel overal dat het na een tijdje wel een beetje genoeg is haha. We besloten savonds naar de nightmarket te gaan, waar veel schattige eettentjes op een pleintje waren verzameld, een beetje zoals bij festivals, en verder veel kraampjes met van alles en nog wat. Op de heenweg waren we alleen een restaurantje tegengekomen dat 'pizza and wine' genoemd was. Tijdens de nightmarket spookte dat natuurlijk nonstop door ons hoofd dus we konden het niet laten daar een heerlijk pizzaatje met een heerlijk (voor thaise begrippen) wijntje te bestellen. De volgende dag had ik met Loes een kookcursus gepland, heel leuk. Sochtends met een thais vrouwtje en een mandje de lokale markt op gegaan en daar op zoek naar de ingrediënten die we nodig hadden. We waren maar met één andere jongen wat op zich wel chill was want daardoor hadden we een soort privé les. We hadden sochtends niet gegeten en waren nog even aan het twijfelen of dat een probleem was maar dat was het zeker niet want we hebben vier gerechten gemaakt die we allemaal naar binnen mochten stouwen. Smiddags ben ik samen met Isabelle en een vriendin van haar (Louise) naar de grand canyon van chiang mai gegaan. Heel mooi en super chill om even te genieten van het mooie weer en een duikje in het water te wagen. Voor zaterdag had ik een bezoek aan een olifantenpark gepland. Ik had van Isabelle over een park gehoord dat goed scheen te zijn en waar een vriendin van haar was geweest dus ik had dat geboekt samen met haar en Louise. Achteraf had ik beter research moeten doen want het bleek niet te zijn waar ik naar op zoek was. Ik wilde graag een park dat olifanten opving en er op een goede manier mee om ging. In dit park bleek al in het busje er naar toe dat als we wilden we er op konden rijden, wat ik juist niet wilde want vaak worden olifanten hier dan toe gedwongen. Toen we aankwamen kreeg ik eigenlijk al meteen een dubbel gevoel omdat bleek dat sommige olifanten vast zaten met kettingen, overal mannen op de olifanten zaten met een haak om ze te "corrigeren" en het er heel veel waren wat ik dan niet helemaal vertrouw. We hebben de olifanten gevoerd, we konden op ze rijden maar ik heb dat niet gedaan, kregen een lunch en mochten daarna de olifanten wassen in de rivier wat ik wel heel leuk vond. Op zich dus een prima dag alleen ik had eigenlijk de hele dag een heel dubbel gevoel omdat dit niet was waar ik naar op zoek was en ik dit absoluut niet wil stimuleren met mijn geld. Ik heb hier door wel des te meer beseft hoe ik tegen dit soort parken ben. Ze weten het leuk te brengen maar ik geloof niet dat dit goed of beter is voor deze olifanten. Ik hoorde gisteren ook dat het mis was gegaan met een schotse man op Koh Samui geloof ik dus dat bewijst het misschien ook alleen maar meer. Olifanten of andere wilde dieren horen niet op zulke plekken en zo behandeld te worden naar mijn mening. Eens maar niet weer voor mij in ieder geval.
Zondag heb ik om 11 uur de bus genomen naar Pai van ongeveer vier uurtjes. Ik verbleef in het Circus hostel waar je dus circus kunstjes kunt leren, kunt yoga'en en er de hele dag door activiteiten zijn. En hippies. Gezellig en heel sociaal hostel met een super chill zwembad met mooi uitzicht. Jammer genoeg wel slechte Wi-Fi en amper stopcontacten + hele harde bedden maar hé je kan niet alles hebben. Smiddags lekker bij het zwembad gelegen met vijf andere Nederlandse meiden. Isabelle, Louise en drie anderen die we bij het hostel tegen waren gekomen. De volgende dag met zn alle scooters gehuurd en naar de Cod Caves gereden. We hadden een 'guided tour' waarbij we met twee Thaise vrouwtjes de grotten in gingen met een bamboe bootje en waarna ze ons in sneltreinvaart door de grotten stuurden met heel leuk een lampje voor en achteraan de groep maar geen in het midden waardoor iedereen dus elke keer bijna op de grond lag. De 'english guide' hield ook in dat om de zoveel tijd een van de vrouwtjes "crocodile", "boob" "spider" of "batman" riep, waarmee ze dan de vorm van rotsen, de vleermuizen bovenin de grotten of de immens grote spinnen die we tegenkwamen (het waren er twee, maar toch, mensen die mij kennen weten dat ik op dit moment het liefst zsm de grot uit ren) bedoelden. Wel heel bijzonder om rond te lopen in van die gigantische grotten dus het was een geslaagd ritje. De dag erna hebben we besloten even een rustig dagje te houden en lekker aan het zwembad te gaan liggen. Je wilt overal best veel doen in korte tijd dus hebt zulke volle dagen dat je amper tijd hebt even te chillen. Savonds zijn we naar de witte buddha op de berg gescooterd. De zonsondergang scheen vanaf daar heel mooi te zijn. We waren natuurlijk weer te laat weg gegaan en de weg kwijt dus zijn uiteindelijk met een behoorlijke vaart de berg op gegaan, scooter op slot gegooid en plusminus duizend traptreden op gesprint om de zonsondergang nog (deels) te halen. Wel heel mooi haha. Daarna zijn we gezellig met alle dutchies gaan eten omdat we de dag erna allemaal een andere kant op zouden gaan. Savonds nog even een biertje gedronken bij het kampvuur. De volgende dag met veel knuffels afscheid genomen van iedereen. Het is wel grappig hoe snel je soms een band op bouwt met mensen als het goed klikt tijdens het reizen. Je doet in korte tijd zo veel dingen samen dat je elkaar best snel redelijk goed leert kennen, wat heel leuk is maar ook weer jammer als je daarna weer verder gaat. Ik heb om twee uur de bus genomen naar Chiang Khong waar ik om elf uur savonds aan kwam. Ik was samen met wat jongens van het hostel dus dat was gezellig, heb nog aardig kunnen slapen en muziek mee mogen luisteren van iemand (mijn telefoon was uitgevallen na het tekort aan stopcontacten) waardoor de busrit van negen uur nog best snel ging. In Chiang Khong overnacht, heel fijn om weer even normaal stroom, Wi-Fi en vooral redelijk oké bedden te hebben haha. Gisteren zat ik in de boot naar Pakbeng in Laos. Ik heb een Nederlands meisje leren kennen (te veel Nederlanders hier haha) waar ik een kamer mee heb gedeeld. Heeerlijk geslapen. Vandaag het tweede deel van de boottocht gehad. Vooral lekker muziek geluisterd en genoten van het mooie uitzicht. Nu aangekomen in Luang Prabang waar ik weer een tijdje ga vertoeven. Nog totaal geen plannen hier. I'll keep you posted! ;) X

  • 08 Februari 2016 - 21:18

    Bertina:

    Hey Natasja, weer een leuk verslag. Wat zijn je dagen goed gevuld zeg. Af en toe ook chillen hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Natasja

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 2264

Voorgaande reizen:

21 Januari 2016 - 22 Januari 2016

Zuid Oost Azië 2016

Landen bezocht: