Hallo Cambodja! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Natasja Laat - WaarBenJij.nu Hallo Cambodja! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Natasja Laat - WaarBenJij.nu

Hallo Cambodja!

Blijf op de hoogte en volg Natasja

22 Februari 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

Sabaidee!

Nu ik dit schrijf ben ik alweer in Cambodja. In Laos heb ik wat rustiger aan gedaan dan in Thailand (zoals je al aanraadde tante Bertina ;)) ik was in Luang Prabang met het Nederlandse meisje dat ik tijdens de boottocht had leren kennen. Zij was vooral in Laos om rustig aan te doen en een beetje te chillen dus dat was voor mij een goed idee haha. We zijn in Luang Prabang een aantal keer bij de nightmarket geweest en hebben onze afding-skills geoefend. Verder vaak lekker gegeten langs de Mekong wat daar heel mooi kon. We zijn een dag naar een prachtige waterval geweest en hebben een dag een fiets gehuurd. We wilden een bepaalde route langs een rivier volgen maar na twintig minuten berg op en berg af besloten we toch maar een andere route te kiezen. We stopten bij een tentje om iets te kopen waar twee kleine jongetjes begonnen te giechelen en schreeuwen naar hun moeder omdat er klanten waren, heel cute haha. Daarna besloten gewoon random wat kanten op te fietsen waardoor we uiteindelijk bij een dorpje uit kwamen en er doorheen besloten te fietsen op weg naar de Mekong. Mooi plekje met prachtig uitzicht gevonden waar we even geluncht hebben. Er kwamen heel weinig mensen op dat plekje behalve lachende tuktuk bestuurders die vroegen of we de weg kwijt waren en een man op een scooter met een klein meisje dat ons handkusjes gaf. Verder veel vissers in het water en een beetje een plekje waar je kon zien wat de normale bevolking normaal doet. Was een fijn plekje. Daarna hebben we besloten een zwembad op te zoeken. Het was heerlijk weer en Anneloes had er over gehoord. Het bleek een super chill zwembad te zijn waar bijna niemand was. Met een barretje in het zwembad en veel goedkope cocktails :D.

Van Luang Prabang heb ik de bus genomen op weg naar Vang Vieng, een klein plaatsje dat bekend staat om het 'tuben'. Je gaat dan in een opblaasbare band de rivier af met de stroming mee en kunt tussendoor stoppen bij barretjes. Toen we aankwamen in Vang Vieng bleek ons (vooraf geboekte) hostel vol te zitten waardoor we op zoek moesten naar een ander hotel. Eindstand zijn we er drie dagen geweest met drie verschillende hotels. Vang Vieng vond ik mooi. We hebben daar een pedicure genomen en hebben een dag een kano tocht gedaan. We gingen sochtends weg, zijn door een lokaal dorpje gekomen, hebben getubed door een grot heen en hebben een lekkere lunch gekregen, smiddags een stuk gekanoed tot we weer in het centrum waren, hele leuke tocht met mooi uitzicht. In Vang Vieng hebben we savonds nog even een drankje gedaan waar ik een jongen tegen kwam, Jake, die ik had gesproken voor de Co van Kessel tour die ik in Bangkok had gedaan. Hij was nu samen aan het reizen met Menno en zij namen toevallig ook de volgende dag de nachtbus naar Pakse.

De nachtbus naar Pakse was bijzonder haha, na een lange rit met een bus en veel wachten konden we in de nachtbus waar dus een soort bedden (iets groter dan eenpersoonsbedden) in lagen waar je gezellig met zn tweeën in mocht. Ik was ingedeeld bij een ander meisje die wel gezellig was dus het was niet heel erg maar echt lekker geslapen heb ik niet. In Pakse was niet al te veel te doen. Ik heb samen met Jake, Menno, Emma (een meisje dat ik daar heb leren kennen) en een Deense jongen een dagje rond gewandeld en we hebben een dagtour naar het Bolaven plateau gedaan waar ik iets meer van had verwacht. Tijdens de tour wat watervallen gezien (sommige wel heel mooi) een thee en koffieplantage gezien (wat zonder gids een stuk minder interessant is dan het lijkt haha) en in een dorpje geweest. Verder wel gewoon een gezellige dag. Met dezelfde groep hebben we de dag erna de bus genomen naar 4000 islands. Daar hebben we een bungalow gezocht en besloten savonds een boottocht te doen naar een ander eiland om daar de zonsondergang te zien, de zonsondergang was niet heel spectaculair maar het was vooral heel leuk dat op dit eilandje allemaal kindjes aan het voetballen en frisbeeen waren, het is lastig uit te leggen als je er niet bij bent geweest maar het was echt heel leuk om op zo'n eilandje met die kinderen bezig te zijn. Ze zijn zo gelukkig met zo weinig. Nog een duikje genomen en een biertje gedronken bij het kampvuur en daarna weer terug gegaan naar Don Det (het eiland waar wij op verbleven). De volgende dag hebben we een fiets gehuurd en zijn we het eiland en Don Khong, een eiland naast Don Det, over gefietst. Savonds zijn we wat gaan drinken en geëindigd op het strand bij een kampvuur wat iedereen hier doet omdat er weinig is om echt uit te gaan. De dag erna zijn we met zn alle gaan kayakken. De jongens zijn zonder grappen zeven keer uit hun kayak gevallen en Emma en ik hadden een luie Laotiaan die niet peddelde waardoor we aardig ons best moesten doen. We hebben watervallen bezocht en hebben een goede lunch gehad op een strandje waar we ook even konden zwemmen. Savonds voelde ik me niet zo goed dus ben ik thuis gebleven, de volgende dag zouden we met zn alle de bus naar Siem Reap nemen alleen ik was ziek dus heb samen met Emma de volgende dag de bus pas genomen toen ik me weer wat beter voelde. Siem Reap is heel tof, we zijn naar Ankor Wat geweest (waar ik eigenlijk iets meer van verwacht had maar het was wel erg mooi) en verder is het uitgaan hier heel leuk, een leuke pub street met veel barretjes en cocktailtentjes. Ik ben alleen nog steeds niet helemaal lekker dus heb er jammer genoeg weinig van kunnen genieten. We zitten wel in een heel chill hostel met een gezellig groepje dus verder is alles prima :). Waarschijnlijk morgen verder naar een andere plaats in Cambodja.

X!

• 25 Februari 2016 - 13:08

Erik Sanberg:

Hallo Natash,
    Erg leuk om jouw reisverhalen te lezen. Ik wens nog heel veel plezier in de Orient.