Noodle ijsjes en Bloody Mary's - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja Laat - WaarBenJij.nu Noodle ijsjes en Bloody Mary's - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja Laat - WaarBenJij.nu

Noodle ijsjes en Bloody Mary's

Blijf op de hoogte en volg Natasja

26 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

De tweede dag in Bangkok heb ik gekozen om de fietstocht bij Co van Kessel te doen (thanks voor de tip Lot!). Voordat we begonnen nog twee Nederlandse jongens gesproken die ook alleen op reis waren en ook de fietstocht gingen doen. Helaas zaten zij precies in het andere team (er waren 2 teams) en bleef ik over met 4 stelletjes van 30/40+. Uiteraard. Maar het maakte niet uit want ze waren allemaal super gezellig. Met de tour hebben we eerst door Chinatown en het redelijk drukke gedeelte van Bangkok gefietst. Veel door smalle straatjes waar de lokale mensen leven. We zijn bij een overdekte markt geweest en bij verschillende (kleinere) tempels. Het fietsen was super chill, het was ongeveer 30 graden en heel zonnig dus dat was lekker. Onze tourguide was ook super gezellig. Tussendoor zijn we met een longboat naar andere stukken gebracht en fietsten dan vanaf daar weer verder. De stukjes met de longboat en het uitzicht vanaf de boot waren erg leuk. Bij een kraampje kregen we gratis ijs en de tourguide raadde ons een noodle-ijsje aan, waarom niet, dacht ik. Nou ik zelf zou het niet zo zeer aanraden haha. Het is een lichtgroen ijsje met een soort gel achtige sliertjes er in, heel bijzonder. Het smaakt wel echt naar noodles maar het is toch een beetje vreemd (misschien juist daarom haha). Na een stukje fietsen kwamen we aan bij een soort houten huisje aan het water waar we hebben gegeten bij een Thais vrouwtje die alles zelf gekookt had, su-per lekker. Daarna weer verder gefietst maar dit keer door het minder bekende Bangkok met veel groen, weinig bebouwing en schattige lokale bevolking. Vooral dit gedeelte vond ik heel tof. Aan het einde door een soort jungleachtig stukje gefietst over smalle weggetjes en toen was de tour ongeveer over. Super leuke dag en ik zit er aan te denken in Chiang Mai ook zo'n tour te doen. De volgende dag heeft het tot een uur of twee volop geregend dus heb ik weinig gedaan. Een beetje in het hostel gezeten en mn nachttreinticket voor Chiang Mai geregeld voor dinsdag (China all over again Mies hahaha). Toen het stopte met regenen nog even Khao San Road op gegaan voor een smoothie en springrolls (mmm). Savonds wilde ik gaan eten bij een tentje waar ik sochtends ontbeten had maar onderweg zag ik een meisje van mijn leeftijd alleen aan een tafeltje zitten. Na kort twijfelen maar op haar afgestapt en gevraagd of ze alleen was en ik haar gezelschap mocht houden. Ze bleek ook Nederlands te zijn en alleen te reizen. Samen met haar gegeten en daarna een drankje gedaan op Khao San Road. We wilden eerst een cocktail doen en besloten de Bloody Mary te nemen omdat dit wel een bekende naam was en we hem nooit op hadden.. Nooit. Doen. Ik weet niet waarom de naam zo bekend is, maar waarschijnlijk omdat het gewoon niet te drinken is. Gadverdamme. Een soort tomatensap met prik en alcohol. Dus toen maar aan het bier gegaan (Ja, ik, bier..) en onze ogen uit gekeken naar Thaise dames die dachten dat ze een stuk beter konden dansen dan ze deden en Engelse mannen die ze ook niet helemaal op een rijtje hadden. Dronken Engelsen zijn sowieso vaak al een beetje bijzonder maar deze spanden de kroon. Gisteren met hetzelfde Nederlandse meisje en een Zweeds meisje de boot genomen naar de Temple of the Emerald Buddha en Wat Arun. We wilden eigenlijk ook het Grand Palace zien maar het was zo druk dat we besloten hebben de volgende ochtend vroeg te gaan. Bij de eerste tempel was een gigantische liggende gouden buddha en verder was het er ook heel mooi. Wat Arun was ook leuk om gezien te hebben alleen ze waren bezig met restaureren dus stond het een beetje in de steigers. Wel tof om te zien hoe ze dat restaureren helemaal met de hand doen. Gisterenavond met een hele groep naar de Skybar geweest (die van de hangover film). Super mooi uitzicht natuurlijk. Daarna Khao San Road op gegaan en aan de buckets. Uiteindelijk beland in een soort lokaal tentje met allemaal Thaise mensen die helemaal los gingen. Toen maar naar mn hostel gegaan want wilde de volgende ochtend naar het Grand Palace dus had met dat Nederlandse meisje om 8 uur afgesproken. Het leuke was dat ik ook nog moest uitchecken dus kon de wekker om zeven uur zetten. Met een lichte kater onder een ijskoude douche (ja, ze zijn koud, elk dag. Eerste dagen was het niet erg want toen was het super heet maar nu wat minder en is het niet bepaald chill. Elke ochtend mentaal voorbereiden op de douche. Maar oké.) Toen uitgecheckt en richting het Grand Palace. Het was alsnog heel druk maar wel minder dan de dag ervoor gelukkig. Nog steeds te veel Chinezen en selfiesticks though. Het Grand Palace was super mooi en groot. Nog mooier dan de tempels van gisteren. Daar de ochtend geweest en nu weer even in het hostel. Vanavond richting Chiang Mai!

• 26 Januari 2016 - 09:59

Ida De Vos:

Hoi natasja,
    Leuk om je zo te volgen.
    Je heb al veel gedaan en gezien.
    De foto's zijn ook mooi.
    Blijf je alleen in thailand of ga je ook nog verder?
    Doe voorzichtig maar bovenal have fun.
    Groetjes Ida

• 28 Januari 2016 - 22:27

Bertina:

Hey Natasja, leuk joh, zo'n fietstocht. Lijkt me super gaaf. En leuk gezelschap. Gezellig, hoor.
    Ik zie al mooie foto's voorbij komen. Gaat het goed met de nieuwe camera?
    Nou, veel plezier verder! Lieve groetjes, John & Bertina