Let's go! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja Laat - WaarBenJij.nu Let's go! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja Laat - WaarBenJij.nu

Let's go!

Blijf op de hoogte en volg Natasja

22 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

Donderdag was het dan eindelijk zo ver. Na een paar maandjes wachten ging ik eindelijk richting Bangkok, waar mijn avontuur gaat beginnen. Een rondreis langs Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam is het plan. Na heel veel lieve appjes en berichtjes, een nichtje dat ineens opdook op Schiphol, afscheid te hebben genomen van de family en duizend laatste zwaaitjes naar mams (Ja mam ik leef nog, alles gaat goed ;)) ben ik dan echt onderweg. Best gek hoor, en spannend, maar ik had er vooral heel veel zin in. Eenmaal in het vliegtuig had ik niemand naast me dus extra ruimte om te slapen dacht ik.. Slapen in het vliegtuig is gewoon niet mijn ding dus het is ook deze keer weer amper gelukt. Daarnaast zat ik vlakbij de toiletten dus elke keer gooide weer iemand die deur open en werd ik wakker van het licht. Eenmaal op Bangkok besloot ik maar op zoek te gaan naar een taxi. Ik tref volgens mij altijd de chagrijnigste chauffeurs die er bestaan waarvan dit er weer geen uitzondering op was en we stonden ook nog eens een uur in de file maar hij zette me dan wel weer voor de deur af. Bij het hostel aangekomen rond tien uur sochtends kon ik eigenlijk zo goed als meteen inchecken, wat wel heel fijn was want ik was behoorlijk moe en voelde me niet helemaal lekker. Ik lig met tien meiden op een slaapzaal die dus meteen door mij wakker waren (oeps). Toen ben ik eerst even gaan slapen maar voelde me daarna nog steeds niet goed. Achteraf waarschijnlijk vooral door de warmte. Na een tijdje maar een aspirine er in gegooid en beneden bij een tentje wat yoghurt met fruit op. Daarna wat water gehaald, nog even in de gezamenlijke ruimte een boekje gelezen maar toen sliep ik alweer bijna dus toch maar weer even op bed gaan liggen. Rond vier uur werd ik wakker door twee meiden uit IJsland die ook bij me op de kamer slapen. Ik voelde me ondertussen alweer stukken beter. Even gekletst, het straatje van ons hostel (Soi Rambuttri) ingelopen voor nieuwe (uiteraard olifanten-)broeken en daarna besloten met zn drieën en twee andere meiden die zij kenden naar China Town te lopen. Daar even rond gewandeld, wat gegeten en toen terug met de Tuktuk (met gevaar voor eigen leven maar hilarisch) naar Khao San Road. Daar ging uiteraard een wijntje en een cocktailtje er wel weer in en heb ik bizar veel geleerd over IJsland (er bestaat daar een app om te checken of je niet met je eigen familie aan het daten bent en mensen gaan elke zaterdagnacht om 03u naar een snoepwinkel om snoep met korting in te slaan..). Toen was deze eerste dag (die bizar lang leek te duren) voorbij. Die IJslandse meiden gaan morgen jammer genoeg al weg dus ik heb besloten óf een fietstocht van Co van Kessel te gaan doen of een kijkje te nemen bij het Grand Palace. Nu eerst maar even een nachtje slapen.

Liefs!

  • 22 Januari 2016 - 20:42

    Bertina:

    Hey Natasja, leuk om je eerste verhaal op je blog te lezen. Eerder vandaag kregen we een app-je van je moeder, dat je was geland en in het hostel was gearriveerd. Dat was fijn om te weten. Hopelijk voel je je morgen goed en heb je een leuke dag. Lieve groetjes, oom John & tante Bertina

  • 22 Januari 2016 - 23:28

    Esmee:

    Yessss, ze schrijft! En nog leuk ook

  • 23 Januari 2016 - 09:27

    Anja Kruithof:

    Hallo Natasja wij wensen jou heel veel plezier met deze avontuurlijke reis ga er van genieten. Wij gaan je volgen via dit reisverslag. Groetjes Peter en anja

  • 23 Januari 2016 - 10:57

    Gerda Hazelaar:

    Hallo Natasja .

    Leuk om je blog te lezen.
    Zal je reis meebeleven . heb er heel veel zin in. en jij heel veel plezier en fijne en nieuwe ervaringen op doen. Geniet ervan.
    Gerda Hazelaar

  • 23 Januari 2016 - 11:23

    Jan Den Hartigh:

    Hoi Natas,

    Leuk om je verslag te lezen en zo je avonturen te kunnen volgen.
    Heel veel plezier en maak er een mooie reis van!

    Lieve groetjes uit Oud Beijerland!!

  • 24 Januari 2016 - 13:12

    Anke:

    Hoi lieve Natasja leuk dat alles goed gaat ,ook leuk dat we je zo kunnen volgen.maak er een mooie reis van .pas goed op je zelf en de groetjes van ome bas en tante Anke.

  • 25 Januari 2016 - 21:58

    Corrie:

    Hoi Natas,

    Je bent inmiddels al weer 6 dagen "on the move" en zal inmiddels best de nodige belevenissen achter de rug hebben.
    Fijn om te lezen dat ook jij gelijk contact had en gezellig met wat meiden op kon trekken. Volgens mij zit of zat de halve wereld qua jongelui in Thailand haha!
    Kijk al weer vol spanning uit naar je volgende verslag!
    Groetjes!! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Natasja

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 2255

Voorgaande reizen:

21 Januari 2016 - 22 Januari 2016

Zuid Oost Azië 2016

Landen bezocht: